سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آخرین قیمت گوشی موبایل
آخرین قیمت لپ تاپ
آخرین قیمت تبلت
تاریخ : سه شنبه 91/10/5 | 9:17 عصر | نویسنده : حمید 49 almahdi49 yazdani

با این ذکر از هفتاد نوع بلا ایمن شوید 
حضرت صادق علیه السلام فرمود: چون نماز مغرب و صبح را خواندى پس هفت بار بگو: بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم خداوند متعال از او هفتاد نوع بلا را دفع مى کند که کمترین آن ها جذام و برص (پیسى ) و دیوانگى است . (15)
با این ذکر از نود و نه بلا ایمن شوید 
از حضرت امام جعفر بن محمد صادق علیه السلام روایت نموده اند که فرمودند هر کس که هرروز سى مرتبه بگوید: بسم الله الرحمن الرحیم ، الحمدلله رب العالمین ، تبارک الله احسن الخالقین ، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم ، خداوند نود و نه بلا را از او دور فرماید که کمترین آن ها جنون باشد. (16)
کلمات ختم مجلس براى کفاره گناهان 
از حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله روایت است که فرمودند: کسى که مجلسى را به این کلمات ختم نماید، اگر در آن مجلس گناهکار بوده باشد، این کلمات کفاره گناهان او خواهد بود و اگر نیکوکار باشد ثواب او بیشتر مى شود و آن کلمات این است : سبحانک اللهم و بحمدک اشهد ان لا اله الا انت استغفرک و اتوب الیک ، و در روایت دیگر است که کفاره مجلس این کلمات است :
سبحانک اللهم و بحمدک لا اله الا انت رب تب على و اغفرلى . (17)
دفع ضرر فال بد 
در تحفة الرضویه از بعضى علما منقول است که جهت دفع ضرر فال بد، این کلمات را بخواند: اعتصمت بک یا رب من شر ما اجد فى نفسى فاعصمنى من ذالک . (18)
بهترین ذکر در سجده 
حضرت على علیه السلام فرمود: بهترین سخنان نزد حقتعالى آن است که در سجده سه بار گوید: ((انى ظلمت نفسى فاغفرلى )). (19)
ذکر وقت مصیبت و کربت  
طاوس یمانى گوید، دیدم امام سجاد علیه السلام جنب کعبه سر به سجده نهاده میگویند: الهى عبیدک بفنائک فقیرک بفنائک سائلک بفنائک مسکینک بفنائک طاوس گوید، قسم به خداى تعالى این دعا را در وقت مصیبت و کربت نخواندم مگر این که فورا نجات یافتم . (20)
درمان به سجده جهت کفایت مهم 
حضرت على علیه السلام فرمود: هر که نیاز مهمى دارد در خلوت به سجده گوید:
الهى انت الذى قلت قل ادعو الذین زعمتم من دونه فلا تملکون کشف الضر عنکم و لا تحویلا فیا من یملک کشف الضر عنا و تحویله اکشف ما بى مهم شرا خدا کفایت کند. (21)
در خواص بسم الله الرحمن الرحیم 
امام هفتم موسى بن جعفر علیه السلام فرموده : هر کس را گرفتارى رسد که او را غمگین کند یا گرفتارى به او رسد، سرش را به آسمان بلند کند و سه بار بگوید:
((بسم الله الرحمن الرحیم )) جز این که خداوند گرفتارى او را بردارد و غم او را انشاء الله ببرد. (22)
ثواب بسم الله گفتن هنگام ورود به مستراح 
امیرالمومنین علیه السلام فرمود: زمانى که کشف عورت براى بول یا غیر از آن مى کنى ((بسم الله )) بگو شیطان چشم بر هم مى گذارد تا کارتان تمام شود. (23)
ثواب بودن نام خدا به هنگام وضو 
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که هنگام وضو نام خدا را ببرد و ((بسم الله الرحمن الرحیم )) بگوید، تمام بدنش پاک مى شود و این کفاره گناهان بین دو وضو خواهد بود و کسى که نام خدا را نبرد، فقط آن مقدار از بدنش که آب به آن مى رسد پاک مى شود. (24)
گفتن این تهلیل پیش از طلوع و پیش از غروب واجب است  
حضرت صادق علیه السلام فرمودند: همانا پیش از آفتاب زدن و پیش از غروب آن ، سنت و روشى است واجب و ثابت ، هنگام سپیده دم و هنگام مغرب ده بار مى گوئى : لا اله الا الله وحده لا شریک له له الملک و له الحمد یحیى و یمیت و یمیت و یحیى و هو حى لا یموت بیده الخیر و هو على کل شى ء قدیر و مى گوئى ده بار: اعوذ بالله السمیع العلیم من همزات الشیاطین و اعوذ بک رب ان یحضرون ان الله هو السمیع العلیم پیش از آفتاب زدن و پیش از غروب ، و اگر فراموش کردى آن را قضا مى کنى ، چنان چه نماز را قضا مى کنى هر گاه فراموش کنى . (25)
ثواب گفتن بعضى از اذکار 
ثواب کسى که لا اله الا الله بگوید 
ابوحمزه گوید: شنیدم حضرت باقر علیه السلام مى فرمود: هیچ چیز ثوابش ‍ بزرگتر از این نیست که انسان گواهى دهد به یگانگى خداوند( لا اله الا الله بگوید) همانا با خداوند عز و جل هیچ چیز برابرى نکند، و احدى با او در کارها شرکت نجوید. (26)
ثواب گفتن لا اله الا الله وحده وحده وحده 
امام باقر علیه السلام فرمودند: جبرئیل نزد رسول خدا آمد و گفت : اگر شخصى از امت تو ((لا اله الا الله وحده وحده وحده )) بگوید، خوشبخت خواهد شد. (27)
ثواب صد بار گفتن ((لا اله الا الله الملک الحى المبین ))  
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که صد بار ((لا اله الا الله الملک الحق المبین )) بگوید، خداى عزیز، غالب او را از فقر پناه داده و وحشت قبرش را از بین ببرد و بى نیازى را به دست آورده و دربهشت را کوبیده است . (28)
ثواب کسى که بگوید: ((اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک ...))
حضرت امام باقر علیه السلام فرمودند: هر که بگوید: اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله خداوند براى او هزار هزار حسنه بنویسد. (29)
ثواب کسى که بگوید ((اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له الها واحدا...))
حضرت صادق علیه السلام فرمودند: هر که هر روز ده بار بگوید:
اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له الها واحدا احدا صمدا، لم یتخذ صاحبة و لا ولدا خداوند براى او چهل و پنج هزار حسنه بنویسد، و چهل و پنج هزار سیئه از او محو کند و چهل و پنج هزار درجه براى او بالا برد و این ذکر که ده بار گفته شود در آن روز براى او پناه گاهى محکم در برابر سلطان و شیطان باشد، و هیچ گناه کبیره اى پیرامون او را فرا نگیرد. (30)
و ایضا در روایت دیگر وارد شده است که : هر که هر روز این دعا را بخواند، چنان باشد که در آن روز دوازده مرتبه ختم قرآن کرده باشد، و حق تعالى در بهشت خانه اى براى او بنا فرماید. (31)
ثواب کسى که یا الله یا الله بگوید 
حضرت صادق علیه السلام فرمودند: هر که ده بار بگوید یا الله یا الله یا ده بار بگوید یا رب یا رب باو گفته مى شود: بله حاجتت چیست ؟(32)
ثواب زیاد گفتن تسبیحات اربعه 
امام صادق علیه السلام فرمودند: رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: زیاد بگوئید: سبحان الله والحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر زیرا این ذکرها باقیات و صالحات مى باشند. (33)
ثواب صد بار تکبیر، تسبیح ، تحمید و تهلیل 
امام صادق علیه السلام از پدرانش روایت نموده است که حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند: هر کس صد بار تکبیر (الله اکبر)بگوید، از آزاد کردن صد بنده بالاتر است ، و کسى که صد بار تسبیح (سبحان الله ) بگوید، بالاتر از بردن صد شتر به حج است ، و کسى که صد بار تحمید (الحمدلله ) بگوید، بالاتر از بردن صد اسب با زین ، دهنه و رکاب آن در راه خداست ، و کسى که صد بار لا اله الا الله بگوید، عمل او بدتر از عمل سایر مردم است مگر کسى که بیش از این بگوید. (34)
ثواب کسى که بگوید: ((ما شاء الله لاحول و لا قوة الا بالله ))
حضرت صادق علیه السلام فرمودند: هرگاه مردى دعا کند و پس از دعا بگوید: ((ما شاء الله لا حول و لا قوة الا بالله )) خداى عز و جل فرماید:
بنده مومن دل به من نهاد و تسلیم امر من گردید و حاجتش را برآورید. (35)
ثواب گفتن ((الحمدلله على ...))  
امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس روز هفت بار بگوید: ((الحمد لله على کل نعمة کانت او هى کائنة )) شکر گذشته ها و آینده ها را بجاآورده است . (36)
ثواب گفتن ((سبحان الله و...))  
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که بگوید: ((سبحان الله و بحمده سبحان الله العظیم و بحمده )) خداوند سه هزار حسنه براى او نوشته و سه هزار درجه او را بالا مى برد، و از این ذکر پرنده اى مى آفریند که خدا او را تسبیح مى کند و پاداش این تسبیح براى او خواهد بود.(37)
ثواب چهار بار ((الحمد لله رب العالمین )) در صبح و شب  
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که درصبح چهار بار بگوید: ((الحمد لله رب العالمین )) بى تردید شکر آن روز را به جا آورده است و کسیکه در شب آن را بگوید شکر آن شب را به جا آورده است . (38)
درخواست حوریه بهشت از خداوند با پانصد کلمه 
به سند معتبر از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که : حق تعالى بر خودواجب کرده است که هر مومنى که صد مرتبه (الله اکبر) و صد مرتبه (الحمد لله ) و صد مرتبه (سبحان الله ) و صد مرتبه (لا اله الا الله ) بگوید و صد مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد، پس بگوید، ((اللهم زوجنى من الحور العین ))، البته حق تعالى حوریه اى در بهشت به او کرامت فرماید، و این پانصد کلمه مهر آن حوریه باشد، پس از این جهت حق تعالى به حضرت رسول صلى الله علیه و آله وحى فرمود که : مهر زنان مومنه را پانصد درهم سنت گرداند. (39)
اهمیت این ذکر بعد از هر نماز واجب  
حضرت باقر علیه السلام فرمودند: هر که دنبال نماز واجب پیش از آن که پاهاى خود را از حالت تشهد تغییر دهدسه بار بگوید: استغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القیوم ذوالجلال و الاکرام و اتوب الیه خداى عز و جل گناهانش را بیامرزد گرچه (در زیادى ) مانند کف دریا باشند. (40)
هفت ساعت مهلت براى استغفار 
به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است : هر که گناهى مى کند هفت ساعت او را مهلت مى دهند، پس اگر این استغفار را سه مرتبه خواند بر او نمى نویسند: استغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القیوم و اتوب الیه .
و ایضا به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است : هر که روزى صد مرتبه بگوید: ((استغفر الله ))، حق تعالى هفتصد گناه او را بیامرزد، و خیرى نیست در بنده اى که در هر روز هفتصد گناه بکند. (41)
و ایضا به سند صحیح از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است : هر مومنى که در شبانه روزى چهل گناه کبیره بکند، و با ندامت و پشیمانى بگوید:
استغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القیوم بدیع السماوات و الارض ‍ ذوالجلال و الاکرام و اسئله ان یصلى على محمد و آل محمد و ان یتوب على .
البته حق تعالى گناهانش را بیامرزد، و خیرى نیست در بنده اى که در شبانه روزى چهل گناه کبیره بکند. (42)
به سند صحیح از حضرت جعفر بن محمد الصادق علیه السلام منقول است که : براى جلب روزى و فراهم شدن امور و اراده مال و متاع دنیا به این ذکر پناه ببرید: ((ما شاء الله لا حول و لا قوة الا باالله )) ، و براى خوف از دشمن و دفع آن و رفع شدائد به این ذکر پناه ببرید: ((حسبنا الله و نعم الوکیل )). و براى دفع غمهاى دنیا و آخرت به این ذکر پناه ببرید: ((لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین ))، و براى دفع حلیه و مکر دشمنان به این ذکر پناه ببرید:
افوض امرى الى الله ان الله بصیر بالعباد.(43)
به سند معتبر از حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله منقول است که : گفتن : لا حول و لا قوة الا بالله موجب شفا از نود و نه درد است که سهل تر آن غم و اندوه است . (44)
درمان دیوانگى 
هر کس بعد از نماز صبح ده بار بگوید: سبحان الله العظیم و بحمده و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم حقتعالى او را از کورى و دیوانگى و جزام و فقر و زیر دیوار آمدن یا خرافات درهنگام پیرى عافیت دهد. (45)
در خواص ((بسم الله الرحمن الرحیم ))  
طبرسى در کتاب مکارم الاخلاق گوید: امام موسى بن جعفر علیه السلام فرمود: هیچ گرفتارى نیست که امر ناگوارى او را غمگین و یا اندوهى او را غصه دار کرده باشد، پس سرش را به سوى آسمان بلند کرده و سه مرتبه بگوید: ((بسم الله الرحمن الرحیم )) مگر این که خداوند غم و اندوه او را بر طرف کرده و غصه اش را از بین ببرد، انشاء الله . (46)
ثواب سه بار گفتن ((فسبحان الله حین تمسون و حین تصبحون )) در آغاز شب و صبح
امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: کسى که در اول شب سه بار بگوید: فسبحان الله حین تمسون و حین تصبحون ، و له الحمد فى السموات و الارض و عشیا و حین تظهرون ، (47) هیچ کدام از خیرهایى که در آن شب وجود دارد، از دست نداده و تمامى شرهاى آن شب از او دور مى شوند. و کسى که همین آیات را در صبح بخواند، هیچ کدام از خیرهایى را که در آن روز وجود دارد، از دست نداده و همه شرهاى آن روز از او دور مى شوند. (48)
حداقل اذکارى که انسان باید درساعات شبانه روز بر آن ها مداومت بکند
1 - هر روز 100 بار، صلوات بر محمد و آل محمد صلى الله علیه و آله
2 - هرروز 360 مرتبه (به تعداد رگهاى بدن ). ((الحمد لله رب العالمین کثیرا على کل حال )). (49)
3 - هر روز 70 مرتبه : ((استغفر الله ربى و اتوب الیه )). (50)
4 - هر روز 100 بار: ((سبحان الله )).(51)
5 - هر روز 100 بار: ((الحمد لله )).(52)
6 - هر روز 100 بار: ((لا اله الا الله )).(53)
7 - هر روز 100 بار: ((الله اکبر)).(54)
8 - هر روز 100 بار: ((لا اله الا الله الملک الحق المبین )) و اگر صد مرتبه نتوانستى سى بار بگو. (55)
9- هر روز 100 بار: ((لا حول و لا قوة الا بالله )). (56)
10 - هر روز 10 مرتبه : اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له ، الها واحدا احدا صمدا لم یتخذ صاحبة و لا ولدا.(57)
11 - هر روز 360 مرتبه : سبحان الله والحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر (58)
12 - هر روز 400 مرتبه : استغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القیوم ، الرحمن الرحیم ، بدیع السماوات و الارض ، من جمیع ظلمى و جرمى و اسرافى على نفسى و اتوب الیه . (59)
13 - هر روز 25 مرتبه : اللهم اغفر للمومنین و المومنات ، و المسلمین و المسلمات . (60)
14 - هر روز 15 مرتبه : لا اله الا الله حقا حقا، لا اله الا الله ایمانا و تصدیقا، لا اله الا الله عبودیة ورقا. (61)
15 - هرروز 7 مرتبه : اسئل الله الجنة و اعوذ بالله من النار. (62)
16 - هرروز 7 مرتبه : الحمد لله على کل نعمة کانت او هى کائنة . (63)
17 - هر روز بگوید: بسم الله ، حسبى الله ، توکلت على الله ، اللهم انى اسئلک خیر امورى کلها، و اعوذ بک من خزى الدنیا و عذاب الاخرة . (64)
18 - هر روز بگوید: جزى الله محمدا صلى الله علیه و آله عنا ما هو اهله . (65)
19 - هر روز بگوید: اللهم انى اسئلک بنور وجهک المشرق الحى الباقى الکریم و اسئلک بنور وجهک القدس الذى اشرقت به السماوات ، و انکشفت به الظلمات ، و صلح علیه امر الاولین و الاخرین ، ان تصلى على محمد و آله ، و ان تصلح شانى کله . (66)
20 - هر روز بگوید: سبحان الدائم القائم ، سبحان القائم الدائم ، سبحان الواحد الاحد، سبحان الفرد الصمد، سبحان الحى القیوم ، سبحان الله و بحمده ، سبحان الحى الذى لا یموت ، سبحان الملک القدوس ، سبحان رب الملائکة و الروح ، سبحان العلى الاعلى ،سبحانه و تعالى . (67)




  • فارسی بوک | ماه موزیک | راه بلاگ